Jul 8, 2010

අරණක සුවය විදින්නට පෙම් කලෙමි...[ජනරඟ විජඉඳු දේවසුරේන්ද්‍ර]

කරදරකාරී ජීවිතයෙන් මදකට හෝ මිදෙන්නට මම කල්පනා කරමින් සිටි දිනක සිහිවුන යන්නට මට එක අරණකට. නාගරික තරගකාරී දිවියෙන් මිදෙන්නට මට මේ අරණ සිහිවුනි. සැමවිටම වාගේ පුරුදු තනියෙන්ම මම අරණට යන්නට ගියෙමි.

එහි සුවපහස විදින්නට මට අවැසිවුනි.ජීවිතයේ හැබෑ සුවය හදුනාගන්නට එය කොතරම් ඉඩකඩක්ද යන්න මට සැනෙකින් අවබෝධ්විය. මම ඒ අරණ පුරා සැරිසරමින් එහි සුවය විදිමින් සිටි අතර මට අරණ බිම පිහිටි ආරාමය තුලට යන්නට සිත්වුනි.

එහි වැඩවිසූ හිමිනමක් සමග මොහොතකට අදහස් හුවමාරු කරගැනීමට මට ඉඩකඩ ලැබිණි. මම මගේ අරමුණ උන්වහන්සේට පැවසු විට උන්වහන්සේ මා හට අගනා උපදෙසක් තේරෙන භාෂාවෙන් ලබාදුනි.

"මහත්තයෝ මේ ජීවිතේ කියන්නේ කරදර ගොඩක්..එකක් ඉවරවෙන්න එකක් විදියට කරදර පෙළගැහිලයි තියෙන්නේ. මේක ඉවරයක් වෙන්නනම් සංසාරෙන් එතෙර වෙන්නම වෙනවා. එකට මාර්ගේ අපේ බුදුහාමුදුරුවෝ අපි හැමෝටම කියලදීල තියෙනවනේ, ඉතින් ඒ මග හරියට ගියොත් මේ කරදරවලින් සදහටම ගැලවෙන්න පුළුවන්.."

මට උන්වහන්සේ කියූ දෙය හොදින් වැටහිණි, මම උන්වහන්සේට මගේ අදහසද පැවසීම වඩා උචිතයි යන්න වැටහිණි.

"හාමුදුරුවනේ සමාජේ හුරුවෙලා ඉන්නේ අස්ථීර දේවල් පස්සේ දුවන්න විතරයි, අපිටත් එහෙම කරන්න වෙලා තියෙනවා. එත් එහෙමගිහින් හතිවැටෙන දවසක් එනවා හරියට අද මට වගේ.."

"එක ඇත්ත මහත්තයෝ..එත් මහත්තයෝ ගොඩක් දෙනෙකුට එහෙම හතිවටෙන්නේ මරණේ දොරකඩටම ආවාමයි..මරණ භය දැනෙනකොට ධර්මේ මතක්වෙනවා..බුදුහාමුදුරුවෝ මතක් වෙනවා.එතකොට දෙයක් කරගන්න කල්මදී.
මොනවා පස්සෙද මහත්තයෝ මේ එලවන්නේ..තමන් මැරෙනකොට මේ කිසිදෙයක් අරන් යන්නේ නෑ..ආරණ්‍යවාසිව ඉන්න අපේ උන්නාන්සේ කෙනෙක් මෙරුනත් මරණයක්..ඔය සමාජේ ලොකු මහත්තයෙක් මැරුණත් මරණයක්..වෙනස තියෙන්නේ අපේ උන්නාන්සේ නමක් අපවත් වෙන්නේ සියලුම කෙලෙස් ඇත ඇරලා..උන්වහන්සේ ළඟ ඉතුරුවෙලා තිබෙන්නේ පාත්තරෙත්, සිව්රුකඩමාල්ලත් විතරයි.උන්වහසේට ඒ දේවල් ගැනවත් කිසිම ලොබයක් නෑ..එත් ජීවිතේ පුරාම සල්ලි විතරක් හම්බකරපු කෙනෙක් මැරුණම මැරෙන්නේ අධික ලොබයක් හිතේ තියාගෙන..බණක් භාවනාවක් නොකරපු නිසා කොයි ලෝකෙක ඉපදෙවිද දන්නෙත්..අන්න එක තමයි දෙන්නගේ වෙනස..

ඉතින් මහත්තයෝ අපිට පුළුවන් විදියකින් ඒ ගමන යනගමන් මහත්තය වගේ මේ සසර කෙලවර කරගන්න කැමති යට අපේ උපකාර කරන්න කැමතියි. මහත්තයට ඉඩක් ලැබෙන ඕනෑම වෙලාවක මෙහෙ එන්න..කිසිම දෙයක් අරන් එන්න එපා..යහපත් සන්සුන් ධර්මයට ලැදි හිත විතරක් අරන් එන්න..මේ අරණේ කිසිම දෙයක් අයෙත් අරන්යන්න එපා..උතුම්ම බුද්ධ ධර්මයත්, හිතේ නිවනත් විතරක් අරන් යන්න.."


ඉතින් මහත්තයෝ අපිට පුළුවන් විදියකින් ඒ ගමන යනගමන් මහත්තය වගේ මේ සසර කෙලවර කරගන්න කැමති යට අපේ උපකාර කරන්න කැමතියි. මහත්තයට ඉඩක් ලැබෙන ඕනෑම වෙලාවක මෙහෙ එන්න..කිසිම දෙයක් අරන් එන්න එපා..යහපත් සන්සුන් ධර්මයට ලැදි හිත විතරක් අරන් එන්න..මේ අරණේ කිසිම දෙයක් අයෙත් අරන්යන්න එපා..උතුම්ම බුද්ධ ධර්මයත්, හිතේ නිවනත් විතරක් අරන් යන්න.."


No comments:

Post a Comment